Lato, słońce i… odwodnienie. Jak go uniknąć?
Lato, słońce i… odwodnienie. Jak go uniknąć?
Wraz ze wzrostem temperatury rośnie też nasza aktywność fizyczna. Promienie słoneczne zachęcają do wyjścia na dwór, a aktywny wypoczynek jest zdrowym i zalecanym przez lekarzy wyborem. Zażycie słonecznej kąpieli, ruch i przebywanie na świeżym powietrzu – to wszystko pozytywnie wpływa na nasze ciało. Upał może być jednak również niebezpieczny. Kiedy miło spędzamy czas, łatwo nam zapomnieć o regularnym nawadnianiu organizmu.
Odwodnienie – przyczyny i objawy
Odwodnienie to stan organizmu wywołany niedoborem wody w komórkach oraz tkankach naszego ciała. Długotrwały może doprowadzić nawet do niewydolności nerek, zaburzeń pracy serca, kłopotów z ciśnieniem, drgawek i śpiączki. Często towarzyszy mu wysoka gorączka. Jedną z głównych przyczyn odwodnienia, obok biegunki i wymiotów, jest nadmierne pocenie się wskutek aktywności fizycznej oraz w reakcji na wysoką temperaturę otoczenia. Podstawowym objawem zwiastującym odwodnienie jest silne uczucie pragnienia. Kiedy tracimy więcej niż 2% wody, może pojawić się długotrwały ból głowy, zawroty głowy i suchość w ustach. Już na tym etapie zdarzają się omdlenia, zaburzenia widzenia i nudności oraz podwyższona temperatura ciała.
Ile powinniśmy wypijać?
Szacuje się, że dorosły człowiek powinien wypijać ok. 2 do 2,5l wody na dobę. Teoretycznie kobiety potrzebują nieco mniej płynów niż mężczyźni. Eksperci wskazują, że spożycie wody powinno wynosić 30 mg na kilogram masy ciała. Zapotrzebowanie na wodę wzrasta pod wpływem zewnętrznych warunków – wysokiej temperatury powierza. Musimy też pić więcej, kiedy uprawiamy sport.
Sposób na upały
Podstawową zasadą, pozwalającą przetrwać falę upałów, jest regularne nawadnianie się. Najlepszym wyborem będzie woda. Jeśli jednak w gorące dni planujesz zafundować sobie dodatkową dawkę ruchu, warto zaopatrzyć się w specjalne środki zawierające elektrolity. Są dostępne w aptekach, bez recepty, zwykle w postaci rozpuszczalnych tabletek. Latem przyciąga nas też woda, w której możemy zanurzyć się w całości. Wyjazd nad jezioro albo rzekę to świetny pomysł pod warunkiem, że odpowiednio się do niego przygotujesz. Zadbaj o dostęp do cienia, przygotuj sobie nakrycie głowy i koniecznie użyj kremu z filtrem! Ale przede wszystkim – nigdy nie ruszaj się z domu bez butelki wodydo picia.
Zapobiegaj odwodnieniu
Silne uczucie pragnienia to ostrzeżenie oznaczające, że nasz organizm jest już odwodniony w około 2%. Nigdy nie powinniśmy tego sygnału lekceważyć. Co robić, aby zminimalizować zagrożenia płynące z odwodnienia?
- Wyrób w sobie nawyk regularnego picia – sięgaj po wodę, jeszcze zanim poczujesz pragnienie
- Jedz warzywa – dostarczą Ci witamin i mikroskładników, których pozbywasz się wraz z potem
- Sięgnij po owoce zawierające dużo wody, jak truskawki lub arbuzy
- Pij niesłodzone soki
- Unikaj wody gazowanej – zawarty w nich dwutlenek węgla wywołuje uczucie sytości, co sprawia, że pijesz mniej niż to konieczne
- Unikaj kawy i alkoholu – te napoje odwadniają organizm
Pamiętaj: woda stanowi około 60%-70% masy ludzkiego ciała! Odpowiednie nawodnienie przekłada się na lepsze samopoczucie, pomaga utrzymać prawidłową temperaturę organizmu i skutkuje pięknie nawilżoną cerą.
Dziękujemy za zgłoszenie!
Jako członek klubu Pharmasis uzyskasz dostęp do:
- newsletterów z poradami
- ukrytych ofert
- informacji o nowościach
- zaproszeniach na wydarzenia specjalne
Zanim wyślemy do Ciebie pierwszą wiadomość, musisz wyrazić zgody poniżej.
Zezwalam administratorowi/dostawcy na uzyskiwanie, przechowywanie i przetwarzanie wymienionych poniżej danych, niezależnie od czasu uzyskania tych informacji:
- dane podstawowe (imię i nazwisko, adres zamieszkania, data urodzenia, lokalizacja);
- dane teleadresowe i informacje o mojej komunikacji z operatorem (adres email, numer telefonu, data, godzina i treść korespondencji pocztowej lub email, data, godzina i czas trwania rozmów telefonicznych, rejestr połączeń telefonicznych);
- kanał i kampania - sposób pozyskania użytkownika lub źródła, poprzez które skontaktował się z dostawcą (strona internetowa i kampania reklamowa lub działania call center, sklep fizyczny)
- informacje na temat wszystkich moich zakupów i wystawionych faktur (data i miejsce zakupu, zakupione przedmioty, ceny zakupionych przedmiotów, łączna kwota zakupu, sposób płatności, adres dostawy, numer i data wystawienia faktury, kod osoby, która wystawiła fakturę, itp.) oraz informacje o sposobie rozpatrzenia reklamacji;
- informacja o moim sposobie użytkowania strony internetowej dostawcy (data i godzina odwiedzin witryny, odwiedzane strony lub adresy URL, czas przebywania na stronie, ilość odwiedzonych stron, całkowity czas spędzony na stronie, ustawienia na stronie internetowej), jak również informacje na temat mojego sposobu użycia (odczytania) odebranych wiadomości (email, SMS) od dostawcy;
- dane z różnych kwestionariuszy, które dobrowolnie wypełniam na stronie internetowej dostawcy.
Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest osobista zgoda osoby fizycznej, a w niektórych przypadkach także prawo (np. dane na wystawionej fakturze, którą dostawca/administrator danych ma obowiązek wydać), a mianowicie fakt, że dana osoba jest w stosunku umownym z dostawcą, a dane osobowe są niezbędne do zawarcia i wykonania umowy (na przykład nazwisko i imię, adres zamieszkania, dane o zakupionych przedmiotach, ich cenie, itp.). Możesz dowiedzieć się więcej na ten temat w polityce prywatności.
Dostawca przechowuje te dane osobowe, które są przetwarzane na podstawie osobistej zgody lub interesu prawnego na stałe, do czasu anulowania takiej zgody lub jej odwołania, chyba że cel przetwarzania danych osobowych został już osiągnięty w świetle okoliczności (na przykład, jeśli dana osoba wyraziła zgodę na przetwarzanie danych osobowych w celu członkostwa w klubie (klub korzyści), a dostawca/administrator nie będzie już obsługiwał klubu, to dane osobowe związane z tym klubem nie powinny być już przechowywane).
W przypadku danych osobowych przetwarzanych przez administratora pochodzących z przepisów prawa lub stosunku umownego z osobą fizyczną, administrator przechowuje dane osobowe przez czas określony prawem (np. 10 lat od wystawienia faktury) lub przez okres obowiązywania umowy i przez 5 lat po jego zakończeniu (w odniesieniu do ogólnego okresu przedawnienia). Po wygaśnięciu okresu przechowywania danych dostawca usuwa dane osobowe i skutecznie anonimizuje je i skutecznie usuwa na stałe, tak aby nie można było już łączyć ich z konkretną osobą.
Podwykonawcy, którym operator przekazuje dane osobowe to:
- firmy świadczące usługi księgowe; kancelarie prawne i inni dostawcy porad prawnych;
- dostawcy rozwiązań do przetwarzania danych i analiz;
- dostawcy rozwiązań do utrzymania systemów IT;
- dostawcy usług oferujących systemy wysyłania wiadomości email (np. Mailchimp i inni);
- dostawcy systemów płatniczych, tacy jak Adyen, PayPal, PayU, ePłatności, dotPay i inni);
- systemy zarządzania relacjami z klientami (np. Microsoft, mpFirma);
Podwykonawcy mogą przetwarzać dane osobowe jedynie w zakresie wytycznych od dostawcy/administratora i nie mogą wykorzystywać danych osobowych do realizacji własnych interesów. Dostawca i użytkownicy danych osobowych nie przekazują danych do państw trzecich (poza państwa członkowskie Europejskiego Obszaru Gospodarczego - państwa członkowskie UE oraz Islandię, Norwegię i Liechtenstein) ani do organizacji międzynarodowych innych niż USA - wszystkie podmioty przetwarzające umowy w USA są objęte programem Tarcza Prywatności.
W celach statystycznych dokonujemy przetwarzania danych klientów i ich zamówień oraz potencjalnych nabywców (kontaktów), na podstawie którego przeprowadzamy wewnętrzną analizę sprzedaży, ponownych zakupów i zbiorczych zachowań klientów oraz monitorujemy i optymalizujemy naszą efektywność biznesową, a także optymalizujemy nasze reklamy, na przykład:
- Monitorujemy sprzedaż za pośrednictwem naszych kanałów sprzedaży (internet, apteki)
- Monitorujemy ilu klientów dokonuje zakupów, jak szybko i o jakiej wartości
- Monitorujemy ogólne dane statystyczne dotyczące sprzedaży, takie jak średnia wartość koszyka, liczba produktów w zamówieniu i tym podobne
- Monitorujemy odpowiedzi na wiadomości email, wiadomości SMS, połączenia telefoniczne i różne reklamy (reklamy telewizyjne, reklamy radiowe, reklamy online) oraz na tej podstawie decydujemy, jak reklamować się w przyszłości (decydujemy, o tym, co, gdzie, komu i jak się reklamować).
Taki monitoring statystyczny pozwala nam na optymalizację prowadzenia działalności biznesowej oraz reklamowej, a także oferować produkty i usługi na podstawie zachowań użytkowników.
Osoby fizyczne mają prawo w każdej chwili zapytać dostawcę o dane osobowe:
- w celu potwierdzenia, czy dane osobowe są przetwarzane w odniesieniu do danej osoby;
- dostęp do danych osobowych i następujących informacji: cele przetwarzania; rodzaje danych osobowych; użytkownicy lub kategorie użytkowników, którym dane osobowe zostały lub zostaną ujawnione, w szczególności użytkownicy w państwach trzecich lub organizacjach międzynarodowych; planowany okres przechowywania danych osobowych lub, jeżeli nie jest to możliwe, kryteria stosowane do określenia tego okresu; istnienie zautomatyzowanego procesu decyzyjnego, w tym tworzenie profili i ich przyczyn, a także znaczenie i zamierzone konsekwencje takiego przetwarzania dla danej osoby;
- jedną (bezpłatną) kopię danych osobowych w formacie określonym przez siebie (jeżeli wniosek jest dostarczony za pomocą elektronicznego środka komunikacji, a dana osoba nie wymaga inaczej, kopię należy dostarczyć w formie elektronicznej); w przypadku dodatkowych egzemplarzy wymaganych przez osobę fizyczną operator może naliczyć rozsądną opłatę, biorąc pod uwagę koszty;
- korekta niedokładnych danych osobowych;
- ograniczenie przetwarzania, w przypadku gdy:
a) jednostka kwestionuje dokładność danych osobowych, przez okres pozwalający administratorowi na weryfikację poprawności danych osobowych;
b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem i osoba sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, a zamiast tego wnioskuje o ograniczenie ich wykorzystania;
c) administrator danych nie potrzebuje ich już do celów przetwarzania, ale są one wymagane do egzekwowania przez osobę fizyczną, egzekwowania lub obrony roszczeń prawnych;
- usunięcie wszystkich danych osobowych (prawo do zapomnienia), pod warunkiem że spełnione są warunki określone w art. 17 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych, w szczególności gdy dana osoba odwołuje zgodę na przetwarzanie danych osobowych;
- wyświetlanie danych osobowych w ustrukturyzowanej, powszechnie stosowanej i odczytywalnej maszynowo formie, z prawem osoby do przekazywania tej informacji innemu podwykonawcy bez utrudniania przez pierwotnego administratora;
- zakończenie danych osobowych w celach marketingu bezpośredniego.
Zgoda może zostać anulowana w następujący sposób:
- pisemne oświadczenie wysłane do dostawcy na jeden z kontaktów na stronie https://www.pharmasis.pl/kontakt
- korzystając z formularza na stronie https://www.pharmasis.pl/dpo
- w przypadku odbierania wiadomości komercyjnych, także klikając na anulowanie subskrypcji w każdej wiadomości.
Sprzeciw wobec pobierania innych danych i ich przetwarzania można zrobić w następujący sposób:
- poprzez pisemne oświadczenie wysłane do dostawcy na jeden z kontaktów na stronie https://www.pharmasis.pl/kontakt
- Korzystając z formularza na stronie https://www.pharmasis.pl/dpo
- W przypadku odbierania wiadomości komercyjnych, także klikając na anulowanie subskrypcji w każdej wiadomości.
Odwołanie zgody na przetwarzanie danych osobowych nie ma negatywnych konsekwencji ani sankcji. Jednak możliwe jest, że po anulowaniu zgody na przetwarzanie danych osobowych administrator może nie być w stanie zaoferować indywidualnej lub większej liczby swoich usług w przypadku usług, które nie mogą być świadczone bez danych osobowych (np. spersonalizowanych informacji).
Osoba fizyczna może mieć wszystkie wymagania dotyczące wykonywania praw w związku z danymi osobowymi, adresami, na piśmie, do kierownika, do jednego z kontaktów wymienionych na stronie https://www.pharmasis.pl/kontakt. W celu zapewnienia wiarygodnej identyfikacji w przypadku wykonywania praw w związku z danymi osobowymi administrator danych może zażądać od danej osoby dodatkowej informacji, a on może odmówić działania tylko wtedy, gdy udowodni, że danej osoby nie można w sposób wiarygodny zidentyfikować. Na żądanie osoby fizycznej, z którą wykonuje swoje prawa w zakresie danych osobowych, dostawca musi odpowiedzieć bez zbędnej zwłoki i nie później niż jeden miesiąc po otrzymaniu wniosku.
W kontekście podstawowych zindywidualizowanych form komunikacji (poprzez e-mail lub SMS, rozmowy telefoniczne, pocztę, powiadomienia za pośrednictwem swojej przeglądarki, informacje na stronie, sieci społecznościowe) staramy się przedstawić odpowiednie oferty, rabaty i inne materiały, które mogą być interesujące dla ciebie na podstawie twoich wcześniejszych interakcji z nami.
W tym celu używamy następujących informacji:
- Dane demograficzne (płeć, data urodzenia lub wiek, adres)
- Historia zakupów (zakupione produkty, czas zakupu, liczba zakupów)
- Monitorowanie zachowań na stronach Pharmasis (wyświetlanie pojedynczych produktów lub treści, które mogą powodować wysyłanie dostosowanych wiadomości) bez użycia tych danych do tworzenia profili użytkowników
- Twoje odpowiedzi (otwieranie wiadomości, klikanie linku, kupowanie) na różne wiadomości, które Ci wysyłamy.
W tym celu nie używamy półautomatycznych lub automatycznych profili, ale tylko odpowiedni zestaw odbiorców dla niektórych wiadomości. W związku z tym nigdy nie angażujemy się w dane osobowe jednostki, lecz wykonujemy ogólne przetwarzanie większych grup. Informacje te posłużą do tego, aby ustalić, jakie wiadomości otrzymasz od nas:
- Jakie produkty i treści ci przedstawimy (na przykład na temat ogólnego odżywiania, detoksykacji, utraty wagi, itp.), aby cię najbardziej interesowały
- Jakie oferty otrzymasz (klienci o większej liczbie lub częstotliwości zakupów w Pharmasis otrzymają lepsze oferty)
- Jak często będziemy wysyłać ci wiadomości i przez które kanały komunikacji
Klient może przerwać ten rodzaj komunikacji w dowolnym momencie za pomocą linku rezygnacji z subskrypcji w otrzymanych wiadomościach lub wysyłając żądanie na adres e-mail dpo@pharmasis.pl albo korzystając z poniższego formularza https://www.pharmasis.pl/dpo.
POLITYKA PRYWATNOŚCI
INFORMACJA O PODMIOTACH
Administratorem oraz podmiotem zarządzającym treścią strony internetowej www.pharmasis.pl, w tym admistratorem Twoich danych osobowych jest Ekspres Apteczny Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie, ul. Pabianicka 26/2, 04-219 Warszawa, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Miasta Stołecznego Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego o numerze KRS 0000525146; REGON 147451237; NIP 113 288 04 58
Dalej zwany jako “Ekspres”.
BEZPIECZEŃSTWO DANYCH
Twoje dane są całkowicie bezpieczne. W Ekspresie cenimy Twoją prywatność i zawsze starannie chronimy Twoje dane.
Za zapewnienie bezpieczeństwa stron www.pharmasis.pl oraz za bezpiecznie przechowywanie udostępnionych przez Ciebie danych odpowiada Ekspers Apteczny Sp. z o.o.
Wszystkie dane są chronione przed wtargnięciem nieautoryzowanych stron trzecich, co zapewnia, że Twoja współpraca z Ekspresem jest zawsze bezpieczna.
Ochrona danych osobowych oznacza, że:
- Nigdy nie będziemy w niewłaściwy sposób wykorzystywać Twoich danych osobowych.
- Nigdy nie ujawnimy Twojego kontaktu ani innych danych osobowych nieautoryzowanemu podmiotowi trzeciemu.
- Możemy przekazać Twoje dane osobowe osobie trzeciej wyłącznie za Twoją zgodą lub gdy jesteśmy do tego uprawnieni bądź zobowiązani na mocy prawa.
- Możesz szybko i łatwo zrezygnować z otrzymywania e-maili i innych form komunikacji.
Wszystkie nasze działania są zgodne z prawodawstwem europejskim w zakresie ochrony danych (Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, zwane dalej: „RODO”), a także z polską ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (zwana dalej: „Ustawą”).
Polityka prywatności obejmuje informacje o przetwarzaniu Twoich danych osobowych oraz innych informacji, które Ekspres otrzymuje za każdym razem, gdy odwiedzasz lub korzystasz z naszej strony internetowej oraz udostępniasz je w związku z założeniem konta i złożeniem zamówienia poprzez sklep internetowy, a także w innych celach na które wyrazisz zgodę.
PRZETWARZANIE DANYCH OSOBOWYCH
Dane osobowe to informacje, które identyfikują Cię jako osobę fizyczną lub które pozwalają Cię zidentyfikować. Osobą możliwą do zidentyfikowania jest użytkownik, który może zostać zidentyfikowany bezpośrednio lub pośrednio, w szczególności przez odniesienie do identyfikatora, takiego jak imię i nazwisko, nazwa, numer identyfikacyjny, dane dotyczące lokalizacji, identyfikator internetowy lub jeden lub więcej czynników określających fizyczną, fizjologiczną, genetyczną, psychiczną, ekonomiczną, kulturową lub społeczną tożsamość osoby fizycznej.
Przetwarzanie danych osobowych to wszelkie czynności, jakie administrator danych osobowych może wykonać na danych w stosunku do których ma taki status, np. zbieranie, utrwalanie, organizowanie, porządkowanie, przechowywanie, modyfikowanie, pobieranie, przeglądanie, wykorzystywanie, udostępnianie, dopasowywanie lub łączenie, ograniczanie, usuwanie lub niszczenie.
Ekspres przetwarza Twoje dane osobowe tylko wówczas, gdy ma ku temu podstawy prawne w związku z Twoją aktywnością na niniejszej stronie. W związku z tym, Ekspres przetwarza Twoje dane osobowe w następujących celach:
- w celu zapewnienia dostępu do konta internetowego i sklepu internetowego oraz korzystania z niego – jeżeli masz założone konto. Wówczas podstawą przetwarzania Twoich danych jest realizacja umowy o posiadanie konta w naszym systemie (art. 23 ust. 1 pkt. 3 Ustawy, a od 25 maja 2018 r. - art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- w celu wykonania umowy sprzedaży – tj. w celu realizacji złożonego przez Ciebie zamówienia - oraz wypełniania innych zobowiązań ciążących na EKSPRES APTECZNY Sp. z o.o. z mocy prawa w związku z zawartą umową, przede wszystkim obowiązków podatkowych – jeżeli złożyłeś zamówienie, które jest dla Ciebie realizowane. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w takim przypadku są następujące przepisy prawa: art. 23 ust. 1 pkt. 2 i 3 Ustawy, a od 25 maja 2018 r. - art. 6 ust. 1 lit. b i c RODO, art. 86 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa w zw. z art. 70 § 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997r. Ordynacja podatkowa,
- aby powiadamiać Cię o aktualnych promocjach, nowościach i ofercie Ekspresu w drodze wiadomości elektronicznych i w ramach kontaktu telefonicznego – jeżeli wyraziłeś zgody na przesyłanie Newsletteru oraz na kontakt telefoniczny. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych jest art. 10 ust. 2 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1219.) oraz art. 172 ust.1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjnego (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 1907, 2201.),
- aby powiadamiać Cię o aktualnych promocjach, nowościach i ofercie Ekspresu przesyłając informacje marketingowe na podany przez Ciebie adres zamieszkania. Podstawą prawną przetwarzania jest art. 23 ust. 1 pkt 5 Ustawy, a od 25 maja 2018 r. – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- abyś mógł korzystać z przywilejów Klubu Pharmasis – jeżeli wyrazisz chęć uczestnictwa w Klubie. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w takim przypadku jest Twoje uczestnictwo w Klubie (art. 23 ust. 1 pkt 3 Ustawy, a od 25 maja 2018 r. – art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
- w przypadku, gdy będziesz dochodził Twoich roszczeń przeciwko Ekspresowi i odwrotnie. Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w takim przypadku jest art. 23 ust. 1 pkt. 2 Ustawy, a od 25 maja 2018 r. – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
- w jakimkolwiek innym celu, na który wyraźnie zgodzisz się podczas współpracy z Ekspresem.
Podanie danych niezbędnych w celu zawarcia umów z Ekspresem jest dobrowolne, jednakże brak ich podania uniemożliwia zawarcie umowy.
Podanie danych osobowych niezbędnych w celu realizacji zawartych umów jest warunkiem wykonania umowy. Brak ich podania spowoduje, iż nie będzie możliwe wykonanie usług ani dostarczanie zamówionych produktów z uwagi na brak danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
Podanie danych osobowych niezbędnych w celu wystawienia rachunku/faktury jest obowiązkiem prawnym, wynikającym z właściwych przepisów prawa.
Podanie danych osobowych w celach marketingowych realizowanych przy użyciu wiadomości elektronicznych (email) oraz urządzeń telekomunikacyjnych (telefon) jest całkowicie dobrowolne. W każdym czasie możesz wycofać udzielne w tych celach zgody, co nie wpływa na ważność przetwarzania danych przed ich wycofaniem.
Realizacja marketingu w formie przesyłania informacji reklamowych na Twój adres zamieszkania/inny adres korespondencyjny (jeżeli go udostępnisz) jest możliwe niezależnie od Twojej zgody. Możesz jednakże w każdej chwili sprzeciwić się otrzymywaniu takich informacji.
Szczegółowe informacje w zakresie realizacji Twoich praw znajdują się poniżej.
TWOJE PRAWA W ZAKRESIE PRZETWARZANIA TWOICH DANYCH OSOBOWYCH
Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące naszej Polityki prywatności lub przetwarzania danych osobowych, możesz skontaktować się z nami, pisząc na: kontakt@pharmasis.pl . Na podstawie Twojej prośby prześlemy Ci informacje zgodnie z obowiązującym prawem.
Jako Użytkownik masz następujące prawa dotyczące uczciwego i przejrzystego przetwarzania danych:
Prawo do wycofania zgody: jeśli jako użytkownik wyrażasz zgodę na przetwarzanie danych osobowych (w jednym lub więcej celów), masz prawo wycofać swoją zgodę w dowolnym czasie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody przed jej wycofaniem;
Prawo dostępu do danych osobowych: jako użytkownik masz prawo uzyskać potwierdzenie od Ekspresu, czy dane osobowe są przetwarzane, a jeśli tak, to jesteś uprawniony uzyskać dostęp do Twoich danych osobowych i następujące informacje w zakresie dotyczącym Ciebie: cele przetwarzania, kategorie odnośnych danych osobowych, ich odbiorcy, okres przechowywania danych osobowych lub kryteria ustalania tego okresu, prawo do żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia danych osobowych oraz do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, informacje o prawie do złożenia skargi do organu nadzorczego, informacje o źródle danych, jeśli dane nie zostały zebrane od użytkownika, informacje o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz znaczące informacje na temat logiki procesu, którego dotyczy, jak również znaczenie i przewidywane konsekwencje takiego przetwarzania dla użytkownika zgodnie z art. 15 RODO;
Prawo do sprostowania danych: jako użytkownik masz prawo do uzyskania od Ekspresu bez zbędnej zwłoki sprostowania nieprawidłowych danych osobowych dotyczących Ciebie. Biorąc pod uwagę cele przetwarzania, masz prawo do uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym poprzez dostarczenie dodatkowego oświadczenia;
Prawo do usuwania danych osobowych ("prawo do bycia zapomnianym"): masz prawo do żądania od Ekspresu bez zbędnej zwłoki usunięcia Twoich danych osobowych, gdy zaistnieje jedna z poniższych okoliczności:
a) dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w inny sposób przetwarzane,
(b) wycofałeś udzieloną przez Ciebie zgodę i nie ma innej podstawy prawnej do dalszego przetwarzania,
(c) wniosłeś sprzeciw wobec przetwarzania danych osobowych i nie istnieją żadne uzasadnione podstawy do ich przetwarzania,
(d) Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem,
e) dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie państwa członkowskiego, któremu podlega Ekspres,
(f) dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego, o których mowa w art. 8 ust. 1 RODO.
W określonych okolicznościach, wynikających z art. 17 ust. 3 RODO, prawo do bycia zapomnianym nie ma zastosowania, w zakresie w jakim przetwarzanie jest niezbędne w dalszym ciągu.
Prawo do ograniczenia przetwarzania danych: jako użytkownik masz prawo do uzyskania od Ekspresu ograniczenia przetwarzania, gdy ma zastosowanie jedna z poniższych sytuacji:
(a) kwestionujesz prawidłowość Twoich danych – na okres pozwalający Ekspresowi sprawdzić prawidłowość tych danych,
(b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem i sprzeciwiasz się usunięciu danych osobowych i zamiast tego żądasz ograniczenia ich użycia,
(c) Ekspres nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one Ci potrzebne w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń prawnych,
(d) wnosisz sprzeciw wobec przetwarzania Twoich danych na mocy art. 21 ust. 1 RODO – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie Ekspresu są nadrzędne wobec podstaw Twojego sprzeciwu.
Prawo do przenoszenia danych: użytkownik ma prawo otrzymać w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego dane osobowe jej dotyczące, które dostarczył Ekspres, oraz ma prawo przesłać te dane osobowe innemu administratorowi bez przeszkód ze strony Ekspresu, jeżeli łącznie spełnione są poniższe wymogi:
(a) przetwarzanie odbywa się na podstawie zgody lub umowy; oraz
(b) przetwarzanie odbywa się w sposób zautomatyzowany
Wykonując prawo do przenoszenia danych, masz prawo żądania, by dane osobowe zostały przesłane przez Ekspres bezpośrednio innemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe.
Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych: jako użytkownik masz prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw – z przyczyn związanych z Twoją szczególną sytuacją – wobec przetwarzania dotyczących Cię danych osobowych jeżeli Ekspres przetwarza Twoje dane w jego prawnie uzasadnionych interesach (art. 6 ust. 1 lit. RODO ), w tym profilowania w oparciu o dane. Jeżeli Twój sprzeciw będzie zasadny, Ekspres nie będzie mógł już przetwarzać tych danych osobowych, chyba że wykaże on istnienie ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Twoich interesów, praw i wolności lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń – Twoich lub Ekspresu.
Chęć skorzystania z ww. praw możesz zgłosić poprzez wiadomość email pisząc na kontakt@pharmasis.pl, w formie listownej pisząc na adres siedziby EKSPRES APTECZNY sp. z o.o. bądź składając pismo osobiście w siedzibie EKSPRES APTECZNY sp. z o.o. – w zależności od tego, która z form kontaktu jest dla Ciebie najbardziej dogodna.
Prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego: masz prawo do złożenia skargi do organu nadzorczego o którym mowa w RODO, jeśli uznasz, że Twoje dane osobowe są przetwarzane niezgodne z przepisami o ochronie danych. Organem nadzorczym od 25 maja 2018 r. jest: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
Masz także prawo do skutecznego środka ochrony prawnej przed sądem wobec decyzji organu nadzorczego, a także, gdy organ nadzoru, który jest właściwy, nie rozpatruje skargi lub nie poinformuje Cię w ciągu trzech miesięcy o postępowaniu lub wyniku złożonej skargi. Postępowanie przeciwko organowi nadzorczemu przedkłada się sądom państwa członkowskiego, w którym ustanowiony jest organ nadzorczy.
ODBIORCY TWOICH DANYCH
W celu realizacji zawartych umów korzystamy z usług profesjonalnych podmiotów zewnętrznych, np. biur obsługi finansowo-księgowej, dostawców systemów płatności on-line, przewoźników dostarczających przesyłki, dlatego takim podmiotom, wyłącznie w celu realizacji umowy i tylko na czas niezbędny w tym celu, mogą być przekazane Twoje dane osobowe.
AUTOMATYCZNE ZAPISYWANIE INFORMACJI (DANE NIEOSOBOWE)
Za każdym razem, gdy wchodzisz na naszą stronę, ogólne, nieosobiste informacje (użytkownicy przeglądarki, liczba odwiedzin, średni czas trwania wizyty, odwiedzane strony) są automatycznie odnotowywane (nie w ramach rejestracji). Informacje te służą do pomiaru atrakcyjności naszej strony internetowej oraz do poprawy zawartości i użyteczności. Twoje dane nie podlegają dalszemu badaniu i nie są ujawniane stronom trzecim. Są do dane, które nie pozwalają ustalić Twojej tożsamości.
PLIKI COOKIE
Pliki cookie to małe fragmenty danych, które są tymczasowo przechowywane na Twoim dysku twardym, dzięki czemu nasze strony internetowe rozpoznaje komputer przy następnym odwiedzeniu witryny. Ekspres wykorzystuje pliki cookie wyłącznie w celu zbierania informacji o korzystaniu z witryny (cele statystyczne) oraz w celu ulepszenia naszych produktów. Ekspres będzie przetwarzał Twoje dane przy użyciu takich plików wyłącznie w przypadku uzyskania Twojej wyraźnej zgody (art. 22 ust. 2 lit. c Rozporządzenia).
Jeżeli wyraziłeś zgodę na wykorzystywanie przez nas plików cookie, zgoda ta stanowi podstawę uprawniającą nas do przetwarzania Twoich danych. Zgoda jest dobrowolna i może być w każdym czasie wycofana bez jakichkolwiek negatywnych dla Ciebie konsekwencji.
Użytkownik może w dowolnym momencie zmienić ustawienia przeglądarki, by nie akceptowała takich plików.
BEZPIECZEŃSTWO
Ekspres jest mocno zaangażowany w zapewnienie bezpieczeństwa danych osobowych. Twoje dane są przez cały czas chronione przed utratą, zniszczeniem, fałszowaniem, manipulacją oraz nieautoryzowanym dostępem i nieuprawnionym ujawnieniem.
ZGODA NIELETNIEGO
Osoby poniżej 16. roku życia nie powinny przekazywać danych osobowych stronom internetowym bez zgody rodzica lub opiekuna prawnego.
Ekspers nigdy świadomie nie gromadzi danych osobowych od osób nieletnich (osób poniżej 16 roku życia) ani w żaden inny sposób nie wykorzystuje ich ani nie ujawnia osobom nieupoważnionym bez zgody ich rodzica lub opiekuna prawnego.
Powyższe nie ma wpływu na ogólne prawo państw członkowskich, takie jak przepisy dotyczące ważności, opracowywania lub skutków umów dotyczących nieletnich.
Mając na uwadze dostępną technologię, Ekspres podejmie uzasadnione starania w celu sprawdzenia, czy rodzic opiekuna prawnego wydał lub zatwierdził zgodę.
ZMIANY
Niniejsza Polityka prywatności może być zmieniana, modyfikowana lub aktualizowana, o czym zarejestrowani Użytkownicy strony będą powiadamiani. Wszelkie osoby korzystające z niniejszej stromy są zobowiązane zapoznać się z niniejszą Polityką prywatności.
Wszystkie zmiany w naszej Polityce prywatności zostaną opublikowane na tej stronie. Korzystając z witryny, Użytkownicy potwierdzają, że zapoznali się z treścią Polityki prywatności.
Data przyjęcia i opublikowania niniejszej wersji Polityki prywatności: 14.05.2018 r.
Jeśli nie chcesz otrzymywac od nas powiadomień, możesz przerwać tego rodzaju przetwarzanie danych w dowolnym momencie, pisząc żądanie na adres email dpo@pharmasis.pl lub korzystając z poniższego formularza http://www.pharmasis.pl/dpo
Personalizowana komunikacja odbywa się za pośrednictwem różnych kanałów komunikacji (za pośrednictwem poczty elektronicznej, wiadomości SMS, połączeń telefonicznych, poczty, powiadomień za pośrednictwem przeglądarki, informacji o witrynie, sieci społecznościowych). Aby zaoferować najlepsze możliwe oferty i treści dostosowane do Twoich potrzeb, za Twoją zgodą tworzymy profil, który jest podstawą spersonalizowanej komunikacji. Możemy użyć następujących informacji:
- Dane demograficzne (płeć, data urodzenia lub wiek, adres)
- Historia zakupów (zakupione przedmioty, czas zakupu, liczba zakupów)
- Odpowiedzi w różnych kwestionariuszach Pharmasis na stronach Pharmasis
- Zachowania na stronach Ekspresu Aptecznego (przeglądanie poszczególnych produktów lub treści, dodawanie produktów do koszyka zakupów, transakcje internetowe)
- Twoje odpowiedzi (otwieranie wiadomości, klikanie linku, kupowanie) na różne wiadomości, które Ci wysyłamy
Na podstawie tego profilu użytkownika zależeć będzie, jakiego rodzaju treści i oferty otrzymasz od nas:
- Jakie produkty i treści przedstawimy tobie (na przykład na temat ogólnego odżywiania się, detoksykacji, utraty wagi, itp.), aby cię najbardziej interesowały
- Jakie oferty otrzymasz (klienci o wyższej liczbie lub częstości zakupów w Ekspresie Aptecznym otrzymają lepsze oferty)
- Jak często będziemy wysyłać ci wiadomości i którymi kanałami komunikacji
Jeśli nie chcesz, możesz przerwać przetwarzanie danych w dowolnym momencie, korzystając z linku rezygnacji z subskrypcji w otrzymanych wiadomościach lub wysyłając żądanie na adres email dpo@phramasis.pl albo korzystając z poniższego formularza https://www.pharmasis.pl/dpo . Aby uzyskać dostęp do niespersonalizowanych emaili bez wyrażania chęci otrzymywania (spersonalizowanego) magazynu email, możesz zalogować się tutaj https://www.pharmasis.pl/dpo aby otrzymywać niespersonalizowane informacje.
-
May 9, 2024
-
May 9, 2024
-
April 26, 2024
-
April 18, 2024
-
April 14, 2024
Zapytaj naszych ekspertów
Masz dodatkowe pytania dotyczące naszych produktów? Chcesz wiedzieć, co zrobić aby poprawić swoje zdrowie i czuć się lepiej? Napisz do nas na info@pharmasis.pl. Nasi eksperci chętnie odpowiedzą!
-
Nasi konsultanci
+48 22 290 59 04
-
Przy zamówieniu pow. 150 zł
DOSTAWA GRATIS
- @